Monday, July 8, 2013

Minggu ini kami akan bincangkan tentang tasawwur umat Islam.

Biasanya, orang selalu pandang rendah terhadap kompang. Sebenarnye, musik adalah HARAM bagi umat islam. Dari situ kite dapat mempelajari apakah tassawur umat Islam itu.

Ramai yang mengambil ringan terhadap kompang. Tetapi minggu ini kami kupaskan rahsia sebenar adalah tiada tuhan bagi allah atau Hasbi Robbi. Sememangnye perkara ini tidak dibenarkan. Lalu, ramai yang mengambil kompang syabab yang pasti akan berjaya.

Tetapi zaman kini, maksud kami ialah trend masa kini adalah berunsurkan keagamaan. Apakah itu berunsurkan keagamaan itu? Selalunya trend masa kini adalah musik. Dan dari musik itu kita dapat bincangkan tentang tasswur umat Islam. Walaupun kami pernah blog, tidak ramai yang tahu apa yang akan datang pada masa kini. Dan jangan lupa untuk like facebook kami di Kumpulan Kompang Syabab.

Ma ma3na Syabab?

Ala kulihal Syabab means teenagers, or known as kumpulan kompang Syabab so that is why we blog for you to easy to remember.
So far what we have done is basically nothing. We just tawakal 3alallah. Which also means that selawat kepada Nabi kita baginda rasullulillah.Ramai yang anggap kompang ini perkara yang reme-teme tetapi sebenarnya kompang adalah satu alat musik yang boleh kami gunakan untuk majlis perkahwinan atau known as majlis terbuka. Perkhidmatan kami sangat luas seperti laut namun kata baginda rasululllah hi salalallohu alaihiwassalam musik itu haram jika ia melampaui batas. Syukran jazilan. Itu sahaja yang kami ingin mengucap ribuan terima kasih pada sesiapa yang baca blog kami. Syukran hamdan Lillah.

No comments:

Post a Comment